Twee maanden aan het candidadieet: een blij lijf + hoofd rijker en kilo’s armer

Vandaag ben ik precies twee maanden en twee dagen met het candidadieet bezig. De tijd vliegt voorbij en ik moet eerlijk bekennen dat ik het allemaal niet zo moeilijk meer vind. Het voelt goed om eten te kiezen dat ik echt wil eten en waarvan ik weet dat mijn lijf er blij van word. Ik begrijp nu dat als ik geen zin heb om te koken, het ook prima is om een zak kant en klare groenten te wokken en met een beetje pesto en volkoren (penne) pasta op te eten. Ik krijg op die manier toch m’n dagelijkse portie groenten binnen en het is nog smakelijk ook. Het is allemaal niet zo ingewikkeld.

Kilo’s
De insteek om te starten met het candidadieet was echt mijn gezondheid en gemoedstoestand. Ik had elke dag hoofdpijn, was erg moe en met regelmaat erg chagrijnig. Lees m’n eerste blog maar. Toen ik uiteindelijk ook netelroos kreeg was voor mij de maat vol en de keuze om vol voor het candidadieet te gaan erg gemakkelijk. Ik schreef een maand geleden al dat ik een paar kilo was afgevallen sinds ik het met candidadieet begonnen was. Nu, weer een maand later, is dat weer het geval. Ik vind het echt ongelofelijk dat ik nu hetzelfde weeg als toen ik studeerde, terwijl ik nu niet veel sport en ook niet het gevoel heb dat ik aan de lijn ben. Ik ga 2, af en toe 3, keer per week joggen en ik volg het candidadieet. That’s it.

Goede voeding
Ik raak er dus steeds meer van overtuigd dat het te maken heeft met jezelf voeden met het juiste voedsel. Echt voedsel. Eerlijk voedsel. Zo weinig mogelijk nepvoeding dat geproduceerd wordt door een fabrikant. Ik proef het nu ook een stuk sneller als iets zwaar bewerkt is door een fabrikant. Producten met toegevoegde geur- kleur- en smaakstoffen laat ik dan ook het liefst links liggen. Ik weet nu dat mijn lichaam veel vrolijker wordt van écht voedsel. Niet teveel poespas!

Chocola
Jaaaa, wat geniet ik weer van mijn stukje chocola! Ik heb het de eerste maand niet gegeten maar geniet nu van rauwe 100% chocola of een chocola met 86% cacao van Bonbonbloc. Die mag ik dan graag eten met een paar hazelnoten erbij om m’n bloedsuikerspiegel te helpen zoveel mogelijk stabiel te blijven. Kop thee erbij. Heerlijk!

Doe het!

Plaats een reactie