Pickwick misleidt consument met ‘Stevia’

In de reclamefolder van een bekende supermarkt zag ik een grote advertentie van een pak drinken van Pickwick waar met grote letters op staat dat het product is gezoet met Stevia extract. Ik blij want aangezien ik geen suiker meer wil eten is Stevia mijn favoriete zoetstof (want een natuurlijk product). Opgetogen, maar ook enigszins sceptisch ging ik naar de supermarkt om eens op de ingrediëntenlijst van het pak sap te kijken. Opgetogen omdat ik hoopte dat Pickwick echt zou proberen een enigszins gezond product op de markt te brengen, sceptisch omdat ik inmiddels al vaker heb gezien dat fabrikanten doen geloven dat hun product gezoet is met alleen Stevia en de praktijk anders uitwijst. Helaas is dit bij Pickwick ook het geval. Hieronder vind je een foto met daarop de ingrediënten van het sapje. Het ding is dus gewoon gezoet met glucose-fructosestroop en suiker! Stevia is volgens mij gewoon toegevoegd om het product hip & healthy te maken. Pure misleiding als je het mij vraagt! Minpunten voor Pickwick!!

Pickwick nept klant

Pickwick ingredienten

 

 

Omdat ik graag daad bij woord voeg heb ik onderstaand bericht naar Pickwick verstuurd:

Goededag,

Al jaren drink ik iedere dag groene thee van Pickwick. Een ander merk kan hier nauwelijks aan tippen. En aangezien ik geen suiker meer mag hebben is thee natuurlijk de ideale drank!

Opgetogen was ik toen ik in de reclamefolder van Bas van der Heijden een grote afbeelding van jullie ice tea zag staan. ‘Gezoet met Stevia extract’ prijkt er op de voorkant van het pak. Mijn hart maakte een sprongetje want ik ben groot fan en voorstander van Stevia, aangezien dit een natuurlijke zoetstof is. Opgetogen, maar ook enigszins sceptisch ging ik naar de supermarkt om eens op de ingrediëntenlijst van het pak sap te kijken. Opgetogen omdat ik hoopte dat jullie écht zouden proberen een enigszins gezond product op de markt te brengen, sceptisch omdat ik inmiddels al vaker heb gezien dat fabrikanten doen geloven dat hun product gezoet is met alleen Stevia en de praktijk anders uitwijst. Helaas is dit bij jullie ook het geval. De ingrediëntenlijst leert me dat de belangrijkste zoetstoffen in jullie product glucose-fructosestroop en suiker zijn!
Ik ben echt zwaar teleurgesteld in jullie product en jullie marketingbeleid. Als je het mij vraagt is het vermelden van ‘Gezoet met Stevia extract’ pure misleiding.
Ik schrijf jullie dit omdat het me echt raakt dat jullie op deze manier je product proberen te verkopen en omdat ik van harte hoop dat jullie in de nabije toekomst een product weten te ontwikkelen dat écht alleen gezoet is met Stevia.
Jullie groene thee zal ik blijven drinken maar het goede en fijne gevoel dat ik bij Pickwick had is nu verdwenen.

Hartelijke groet

2 thoughts on “Pickwick misleidt consument met ‘Stevia’

  1. Stevia wordt door de grote fabrikanten gebruikt als marketingtool 😦 Het beste wat consumenten kunnen doen is goed de etiketten lezen.
    Mvrgr,
    Susan Jansen
    Greensweet-stevia

Plaats een reactie