Opnieuw starten met het candidadieet tegen parasieten 

Donderdag 17 december. Sinds heule lange tijd een echte D-Day. Gistermiddag weer eens een bezoekje gebracht aan een orthomoleculair therapeut voor een grondig onderzoek. Reden: heel onrustige gezichtshuid en stiekem ook sluimerende klachten zoals vaak buikpijn, hoofdpijn, wisselend humeur. Ik dacht dat het lag aan de grote hoeveelheid eiwitten die ik sinds april eet ivm krachttraing maar als snel kwam er een andere aap uit de mouw: candida en parasieten. Het eerste wat ik uitriep was “gadverdamme”! Candida is nog tot daar aan toe maar parasieten vind ik echt heel vies klinken! Het devies luidde meteen: schrap alle suiker!! Eerlijk is eerlijk, ik moest wel even twee keer slikken. Had net twee dozen dadels gekocht bij de Lidl voor een fantastisch lekker nieuw gerechtje. Tja, die kan ik nu dus miet meer maken want candida en parasieten vieren een feestje als ik dat eet.

Timing vind ik rot zo vlak voor d’r feestdagen maar denk dag uiteindelijk iedere aankondiging van candida en parasieten een slechte timing is. Niemand zit hier op te wachten toch?

Maar ik wil het heft in eigen hand nemen dus ga er wel helemaal voor en hoop met het suikervrije dieet icm de juiste voedingssupplementen er over een half jaar helemaal vanaf te zijn!

Ik duik dus weer de kookboeken en keuken in om recepten te maken die me een voldaan gevoel geven zodat ik de zoetigheid niet ga missen én natuurlijk zo ‘schoon’ van binnen word als het maar zijn kan! Dat wordt nog wel een flinke uitdaging want ben een enorme zoetekauw en leef een beetje met het idee dat zoet staat voor gezelligheid. Dikke onzin natuurlijk. Maar toch.

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van het reilen en zeilen. Heb al wel ontdekt dat zoeken op ‘suikervrije’ recepten vaak niet het gewenste resultaat oplevert. Dit komt omdat die recepten dan gezoet zijn met bijvoorbeeld dadels en banaan. Producten die candida en parasieten nou juist heel lekker vinden!

Daarom ga ik deze website opnieuw indelen, zodat duidelijk is welke recepten echt volledig echt echt suikervrij zijn en welke gezoet zijn met natuurlijke producten. Wel zo handig.

Ga ik wel even de tijd voor nemen 😉

Plaats een reactie